Podczas nauki zawodu, szczególnie w branżach usługowych takich jak fryzjerstwo, połączenie teorii z praktyką odgrywa kluczową rolę w procesie edukacyjnym. Sama wiedza książkowa, choć niezbędna, nie wystarcza, by w pełni przygotować uczniów do pracy z klientem. To właśnie praktyczne doświadczenia pozwalają zrozumieć, zastosować i utrwalić poznane informacje. W środę uczniowie klasy 2A TOU oraz klasy 3.4 Szkoły Branżowej mieli okazję poznać nowoczesne narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w salonach fryzjerskich. Podczas zajęć pt. Diagnoza włosów i skóry głowy przed zabiegiem trwałej ondulacji.
W trakcie tworzenia karty diagnozy, uczniowie analizowali stan włosów i skóry głowy, korzystając z profesjonalnej mikrokamery. Młodzież była zaskoczona wyglądem włosów i skóry głowy w powiększeniu – wiele z nich po raz pierwszy zobaczyło mikroskopijne szczegóły, które trudno dostrzec gołym okiem. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z narzędziami i realnymi przypadkami, uczniowie lepiej zrozumieli znaczenie diagnozy i jej wpływ na dobór odpowiednich preparatów oraz technik zabiegowych. Zajęcia wzbudziły ciekawość, zaangażowanie i chęć dalszego zgłębiania tematu.
Elementy praktyczne w nauczaniu nie tylko wzmacniają przyswajanie wiedzy, ale również budują kompetencje zawodowe, rozwijają umiejętność obserwacji, analizy i podejmowania decyzji. To właśnie dzięki takim zajęciom uczniowie mogą poczuć się pewniej w przyszłej pracy i zrozumieć, że teoria to dopiero początek drogi do profesjonalizmu.

